Trącić Myszką 2011

/ [03.10.2011] Startupy w Polsce

W poniedziałkowej audycji Magazynu komputerowego Trącić myszką 3 października 2011 r. o 22:05 tematem będą startupy internetowe. Porozmawiamy czy warto robić w Polsce startupy i co najbardziej w tym przeszkadza młodym przedsiębiorcom. Powiemy o filozofii Lean startup która jest coraz popularniejsza na świecie oraz kulturze startupowej w Polsce. Wyjaśnimy też czym jest Startup Weekend i dlaczego warto brać udział w takich imprezach. Naszymi ekspertami będą startupowcy Łukasz Miller z Creeeam, Maciej Zagozda z TaskBeat oraz Maciej Jankowski z Fundacji Netcamp, organizator polsko-niemieckiego Startup Weekend w Szczecinie.

Padfone - foto archiwum Asus.

Eee Pad Transformer - foto archiwum Asus.

Polskie serwery dla Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych - CERN

1796.jpgPrzedsiębiorcy wydają coraz więcej środków na produkty z rodziny pamięci masowych. Z raportu IDC wynika, że w II kwartale 2011 roku pojemność dostarczonych rozwiązań storage wzrosła o 46,7% w stosunku do 2010 roku, a dochody o 10%. 
Z raportu IDC „Worlwide Quaterly Disk Storage Tracker” wynika, że rynek pamięci storage osiągnął w połowie 2011 roku 7,5 mld dolarów. Wyrost sprzedaży zewnętrznych pamięci masowych wyniósł 12,2%. Wartość ich sprzedaży przyniosła producentom w sumie 5,6 mld dolarów przychodu. Pojemność wszystkich dostarczonych rozwiązań storage zwiększyła się o 46,7%, czyli o 5 353 petabajtów. 
Wykorzystując doświadczenie zdobyte przy dostawie serwerów do Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (CERN) postanowiliśmy zaistnieć na rynku storage – mówi Artur Flinta,

Trend green IT, czyli proekologicznego podejścia do wykorzystywania zasobów w branży nowych technologii, zdobywa sobie coraz większą popularność na całym świecie. Firma home.pl postanowiła włączyć się do nurtu green IT. Pierwszym krokiem poczynionym w tym celu stało się wprowadzenie e-faktur. 

Wprowadzenie możliwości otrzymywania e-faktur zamiast tradycyjnych, papierowych formularzy zgłosili sami klienci home.pl poprzez platformę opinii rozwijaj.home.pl, która stanowi jeden z elementów komunikacji lidera polskiego rynku hostingowego z użytkownikami usług. 

– „Cieszymy się, że spełniając wolę naszych klientów możemy również dbać o środowisko. E-faktury to tylko jeden z podjętych przez nas kroków w celu rozwijania home.pl w duchu green IT. Już teraz obserwujemy znaczną oszczędność energii poprzez modernizację naszych data center i będziemy dalej zmierzać w tym kierunku“ – mówi Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający, home.pl.