Trącić Myszką 2012

/ [3.12.2012] Cyfrowy obraz w analogowym świecie.

< wróć do listy

Goście od DVB-T w radiu.

Portal Edukacyjny miasta i nie tylko - konferencja - 29.11.2012

IAI S.A. - Pierwsza szczecińska firma w rankingu Deloitte Fast500 EMEA

3628.jpgPo sukcesach w rankingu regionalnym Deloitte Fast50 dla Europy Środkowej i Wschodniej IAI S.A. awansowało do ligi światowej. W tegorocznej edycji rankingu Fast500 dla setek firm z regionu całej Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. IAI S.A. jest pierwszą szczecińską firmą, która trafiła do tego rankingu.
Żeby dostać się do grupy najlepszych trzeba być laureatem Fast50 w danym roku dla jakiegoś regionu, w przypadku IAI S.A. była to Europa Środkowa i Wschodnia, wykazać w 2007 roku przychody przynajmniej 50 000 euro, a w 2011 co najmniej 800 000 euro. Co więcej, oczywiście trzeba opracowywać lub wytwarzać autorskie technologie i posiadać strukturę własności, która wyklucza udziały większościowe inwestorów strategicznych. To znaczy, że wykluczone są biznesy silnie dofinansowywane, stworzone przez gigantów, a ranking skupia się na firmach rozwijanych przez ich założycieli, według ich wizji, strategii, pracy i pomysłu.

Skok ze stratosfery na Facebooku

Targetowanie demograficzne

3614.jpgMobilna wersja polskiego portalu społecznościowego NK.pl wprowadziła nową funkcjonalność dla reklamodawców: targetowanie demograficzne. Jest to pierwsza tego typu usługa dostępna w telefonach komórkowych na polskim rynku. Jej rozwój w NK umożliwił fakt, że portal dysponuje narzędziami dostarczającymi dane o swoich Użytkownikach. To kolejna w ostatnim czasie, po Grupach, funkcjonalność dostępna w mobilnej wersji NK. Dzięki niej reklamodawcy mają możliwość bardzo precyzyjnego dotarcia do swojej grupy celowej. Nie ponoszą ryzyka, że jakakolwiek liczba odsłon czy kliknięć zostanie wygenerowana poza nią.
Jak dodaje Marcin Barciński, Head of mobile w Naszej Klasie Sp. z o.o.: Do tej pory w ofertach reklamy mobilej dominowały emisje ROS lub targetowanie na wybrane serwisy. I jeden i drugi model nie daje zbyt dużej kontroli nad grupą docelową. Dzięki naszym danym możemy zapewnić reklamodawcom precyzyjne dotarcie do wybranych Użytkowników. Aktualnie reklamodawcy NK najczęściej wybierają takie formaty reklamowe, jak banery statyczne oraz recetangle, jednak coraz częściej są zainteresowani możliwością wsparcia poprzez reklamy rich media. W planach NK jest także udostępnienie możliwości promocji aplikacji mobilnych i targetowanie behawioralne.
Aktualnie z mobilnej wersji polskiego portalu społecznościowego korzysta ponad 1,3 mln Użytkowników miesięcznie, generując ok. 78 mln odsłon serwisu.

konkurs naukowców

20 lat SMS-ów

3615.jpgUsługa SMS obchodzi 20 rocznicę powstania. Pierwsza wiadomość tekstowa została wysłana 3 grudnia 1992 roku w Wielkiej Brytanii. Ericsson był jednym z kluczowych współautorów tego standardu. Systemy naliczania opłat prepaid (przedpłacone) pomogły telefonii i SMS-om dokonać rewolucji kilka lat później. W 2011 roku zostało wysłanych niemal 10 bilionów wiadomości tekstowych. Technologia SMS potrafi obecnie ratować życie i zwiększać bezpieczeństwo.
Pomysł związany z wysyłaniem wiadomości tekstowych pojawił się już w 1988 roku, gdy Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych (ETSI) włączył SMS do pierwszego cyfrowego paneuropejskiego standardu – GSM. Firma Ericsson była kluczowym współautorem tego standardu. Początkowo, głównym zadaniem technologii SMS miało być informowanie o wiadomości w poczcie głosowej.
Pierwsza wiadomość tekstowa pomiędzy dwiema osobami została przesłana 3 grudnia 1992 roku i zawierała życzenia „wesołych świąt". Mimo że, usługa została rozwinięta i umożliwiała sprawne komunikowanie pomiędzy ludźmi, nie pobiła rynku. W 1995 roku przeciętny użytkownik wysyłał średnio 0,4 wiadomości w ciągu miesiąca.
Dopiero wraz z wprowadzeniem modelu biznesowego opartego o sprzedaż przedłpaconą, telefonia mobilna i SMS zaczęły zyskiwać na znaczeniu.
To w większości młodzi ludzie przyczynili się do rewolucji, jaką wywołała usługa SMS. Nastolatki stworzyły unikalny język zawierający krótkie słowa, skróty i emotikony. Według raportu Ericsson ConsumerLab 2012, wysyłanie wiadomości tekstowych pozostaje ulubionym sposobem komunikowania nastolatków, podczas korzystania z telefonu komórkowego, zwłaszcza wtedy gdy nie są pod presją czasu.