W ubiegłym roku rozpoczęto produkcję kolejnego miliona aplikacji skierowanych do konsumentów. a irmy nieustannie prześcigają się w możliwościach zachęcania do zakupów za pomocą smartfonów i tabletów.
73,000 nowych aplikacji powstało w ubiegłym roku w App Store. 42% z nich dotyczyły sprzedaży detalicznej produktów lub usług. Większość miała charakter informacyjny, a około jednej na pięć (18%) pozwalała na zakup towarów, co podkreśla znaczenie rozwiązań mobilnych w możliwości zakupów w każdym miejscu i o każdej porze.
Olivier Ropars, Starszy Dyrektor m-commerce w eBay Europa, skomentował: „Sprzedaż telefonów komórkowych gwałtownie wzrosła. Smartfony mają ogromny wpływ na nasze życie, są zawsze gotowe, pod ręką, zmieniają nasze zakupy i formy płatności. Wielu sprzedawców stworzyło swoje aplikacje, ale generowanie regularnego ruchu z ich pomocą, to inna sprawa.
eBay pozwala konsumentom na dostęp do największego na świecie rynku za pomocą tylko jednej aplikacji. Oferujemy platformę mobilną, na której prowadzony jest międzynarodowy handel o spodziewanej w tym roku wartości 20 miliardów dolarów. Dlatego sprzedawcy traktują aplikację eBay jako część strategii swojej obecności w mobilnym świecie.”
Fakty dotyczące aplikacji
Badanie przeprowadzone przez eBay wykazało, że przy pracy nad aplikacjami wymagane jest ostrożne podejście już w stadium opracowania koncepcji:
- 64% aplikacji, nad którymi rozpoczęto prace, nigdy nie zostało dokończonych lub zostały odrzucone przez App Store – koszty te ocenia się na 3.19 miliardów funtów w skali globalnej
- Średni koszt opracowania podstawowej aplikacji wynosi 12,000 funtów, a bardziej zaawansowanej 55, 000 funtów
- Wprowadzanie aktualizacji może być kosztowne – naprawy oraz modernizacje systemów operacyjnych mogą kosztować nawet do 42% pierwotnej ceny. Podstwowe lub tylko częściowe aktualizacje mogą kosztować około 17 % początkowych nakładów