Wydarzenia

/ Użytkownicy banków i innych organizacji finansowych stanowią cel co piątego ataku phishingowego

2013-06-23 22:06:00

< wróć do listy

Według danych Kaspersky Lab, 20,64% wszystkich zagrożeń phishingowych odnotowanych w omawianym okresie było wymierzonych w konta w bankach i innych organizacjach finansowych na całym świecie. Dane uzyskane z chmury Kaspersky Security Network zostały pośrednio potwierdzone przez banki: wyniki badania przeprowadzonego wiosną 2013 r. przez B2B International i Kaspersky Lab pokazują, że około 37% banków przynajmniej jeden raz padło ofiarą ataków phishingowych w ciągu poprzednich 12 miesięcy.

Nie ma nic dziwnego w tym, że sektor bankowy i usługi e-handlu przyciągają niechcianą uwagę przestępców: owocem ataku na wyszukiwarki, portale społecznościowe czy serwisy pocztowe, nawet jeśli jest udany, mogą być jedynie dane osobiste użytkowników. Aby osiągnąć zysk, cyberprzestępcy muszą znaleźć nabywców dla takich informacji. Z drugiej strony, skuteczne wykorzystanie fałszywych stron sklepów internetowych czy bankowości online daje oszustom bezpośrednie korzyści finansowe.

Warto pamiętać, że mimo masowej skali zagrożeń związanych z atakami phishingowymi, zapewnienie ochrony transakcjom online nie musi być skomplikowane - wystarczające jest zainstalowanie skutecznego produktu bezpieczeństwa z niezbędną funkcjonalnością.

Kaspersky Internet Security oraz Kaspersky PURE – chronią operacje finansowe online dzięki zastosowaniu unikatowej technologii bezpieczne pieniądze. Funkcja ta wyróżnia się tym, że została opracowana na podstawie analizy technik wykorzystywanych przez oszustów do atakowania użytkowników serwisów bankowych i sklepów online.

Arsenał metod zabezpieczających wchodzących w skład technologii Bezpieczne pieniądze obejmuje zaawansowane funkcje ochrony przed phishingiem i eliminuje możliwość uruchomienia szkodliwego programu w systemie. Ponadto, technologia sprawdza, czy użytkownicy wchodzą na legalne strony, wykorzystując w tym celu nieustannie aktualizowaną bazę zaufanych witryn internetowych i phishingowych adresów URL. Jednocześnie, zintegrowane w produktach firmy Kaspersky Lab mechanizmy proaktywne potrafią skutecznie wykrywać szkodliwe odsyłacze, nawet jeśli nie znajdują się one w bazie danych.

żródło Kaspersky Lab,

 klp_karty_kredytowe.jpg