Zima w sieci.
Zima nie zaskoczy polskich kierowców. Jak wynika z danych porównywarki cen Nokaut.pl, już od początku października w sieci rozpoczęło się wielkie poszukiwanie opon zimowych.
Zmiana opon na zimowe zaczyna wchodzić polskim kierowcom w krew. Jak dotąd impulsem do zmiany ogumienia w samochodach była zmiana aury za oknem. Pierwsze dni jesiennej pluchy i przymrozków zwykle oznaczały tworzenie się wielkich kolejek w serwisach ogumienia. Tymczasem jak wynika z danych zebranych przez Nokaut.pl, w tym roku kierowcy rozpoczęli poszukiwania nowych opon już w październiku.
– Już wtedy zauważyliśmy zwiększenie ruchu w tej kategorii - mówi Fabian Adaszewski, PR Manager Grupy Nokaut, właściciela porównywarki cen Nokaut.pl. Jak dodaje, szczyt „sezonu oponiarskiego" ma przypaść na przełom października i listopada. – Jak wynika z naszych danych, ceny opon i usług w tym okresie rosną. Oznacza to, że został nam tydzień, może dwa na zakup opon i ich wymianę – wyjaśnia Adaszewski. Obecnie ponad 46 tys. produktów w kategorii „motoryzacja" porównywarki Nokaut.pl to opony zimowe.
Według danych Nokaut.pl aktualnie najczęściej wybieranymi producentami ogumienia są: Dębica, Michelin, Goodyear, Continental oraz Dunlop. Wyraźny spadek zainteresowania odnotowała Fulda, która w 2011 r. była trzecią najchętniej wybieraną marką. Niekwestionowanym liderem pozostaje polska marka Dębica.
Zauważalną tendencją jest również coraz częstszy zakup opon przez internet. Potwierdza to Oponeo.pl, jeden z największych w polskiej sieci sklepów z ogumieniem. – Eksperci szacują że w całym 2012 r. sprzedanych zostanie ponad 10 mln sztuk – mówi Monika Siarkowska, PR&IR manager Oponeo.pl. - Jak podaje firma Continental Opony Polska tylko do sierpnia w Polsce sprzedano 8,2 mln opon. To szósty wynik w Europie. Wiele wskazuje, że, tradycyjny sposób sprzedaży opon traci na popularności. Zauważalna jest tendencja przechodzenia klientów do sklepów internetowych - dodaje Monika Siarkowska.
Zakup nowego ogumienia za pośrednictwem Interentu może być procesem szybkim i niezwykle wygodnym. Warunkiem ostatecznej satysfakcji jest jednak zwrócenie uwagi na kilka kluczowych szczegółów. Jednym z nich jest wiarygodność sklepu, którą warto zbadać przeglądając komentarze jego dotychczasowych klientów. Warto także upewnić się, że sprzedawane w nim opony nie są starsze niż 36 miesięcy. Jeśli te parametry się zgadzają, można skupić się na udogodnieniach, takich jak akceptowane formy płatności czy sposób dostarczenia opon.
- Dostarczenie opon do wybranego zakładu wulkanizacyjnego we wskazanym terminie jest dużą wartością dodaną i udogodnieniem dla klienta – mówi Monika Siarkowska z Oponeo.pl.
Kupując opony w sieci, zwykle taniej niż w tradycyjnym sklepie, warto nie kierować się wyłącznie ceną. – Trzeba pamiętać, że opony klasy ekonomicznej zwykle przeznaczone są dla kierowców nie dokonujących wielkich rocznych przebiegów. Należy także wziąć pod uwagę styl jazdy. Nie każde ogumienie nadaje się do dynamicznej, sportowej jazdy – przypominają eksperci.
Eksperci motoryzacyjni co roku przypominają, że polskie przepisy dopuszczają do użytkowania opony o grubości bieżnika nie mniejszej niż 1,6 mm. Jednak normy to jedno, a realia polskich dróg zimą – to drugie. 1,6 mm bieżnika zwykle okazuje się niewystarczające na rozjeżdżonym błocie pośniegowym czy gołoledzi. Przedstawiciele Oponeo.pl przypominają, że minimum bezpieczeństwa zimą zapewnia bieżnik o grubości co najmniej 4 mm – i to tylko wtedy, gdy opona ma mniej niż dziesięć lat. Jeśli „guma" przekroczyła ten wiek, to nadaje się do bezwzględnej wymiany, nawet jeśli wysokość bieżnika spełnia wymogi.
- Konieczność wymiany opon w sezonie zimowym nie jest w Polsce regulowana przepisami prawa, choć co jakiś czas powracają pogłoski o możliwym wprowadzeniu obowiązku wymiany ogumienia. Zakup opon zimowych nawet bez prawnego obowiązku to bardzo rozsądne posunięcie, znacznie zwiększające szanse bezpiecznego dotarcia zimą do celu. Z kolei internet jest najrozsądniejszą drogą zdobycia dobrych opon, które bezpiecznie dowiozą nas do celu – komentuje Fabian Adaszewski.
Stratosfera
Stratosfera
Kanarek, pies i kot uczą jak być eko ...
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości nt. potrzeby oszczędnego wykorzystania energii elektrycznej oraz zachęcenie klientów do skorzystania z oferty dostawcy najbardziej ekologicznej energii w Polsce. Przekaz reklamowy zwraca uwagę na prostotę takich czynności, jak gaszenie niepotrzebnie palącego się światła, grającego telewizora, czy pracującego komputera. Refleksja, z jaką zostaje widz, ma go przekonać, że bycie eko nie wymaga wysiłku, zaś każda osoba chcąca dbać o środowisko może to dodatkowo robić dzięki zmianie sprzedawcy na ENERGĘ, prosto i bez zbędnych formalności.
- Dziś ekologia to już nie tylko wyraz potrzeby dbania o środowisko naturalne ale także styl życia. Kampania "ENERGA. Po prostu włącz" dociera ze swoim przekazem do wszystkich, którym bliska jest troska o środowisko. Uczymy odpowiedzialności i przekonujemy do słusznych wyborów. Także tych, dotyczących dostawców energii - tłumaczy Katarzyna Kowalska z ENERGA SA.
Główne role w najnowszym spocie powierzono nie byle komu. Bohaterami filmu jest kot, pies i kanarek, które przyjechały do Polski wyłącznie na potrzeby zdjęć. Jak przystało na prawdziwe gwiazdy każdy zwierzak miał przynajmniej jednego dublera. W przypadku kanarka było ich aż czterech. Za opiekę i tresurę zwierząt na planie odpowiedzialny był Roger Farr. Założyciel Academic Animals, ośrodka tresury zwierząt istniejącego od ponad 30 lat, uważany jest za jednego z najlepszych treserów zwierząt w Europie. Jego doświadczenie wielokrotnie nagradzano m. in. 1 miejscem na festiwalu reklamy w Cannes. Do ostatnich sukcesów Rogera Farra należy m.in. zaangażowanie jego podopiecznych do ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Londynie.
- Kluczem do skutecznej tresury jest odpowiedni wybór zwierzaka. Należy zwrócić uwagę na jego wiek, temperament i usposobienie. Tresura nie może opierać się na wywieraniu presji i stresu na zwierzęciu. Musi się kojarzyć wyłącznie z pozytywnymi odczuciami. Właśnie dzięki takiemu podejściu dzisiejsze zdjęcia poszły tak sprawnie - powiedział Roger Farr podczas nagrania.
Polskie startupy zauważone.
Burda International nabywa 25 procent udziałów w polskim startupie SHOWROOM. SHOWROOM jest platformą e‑commerce przeznaczoną dla młodych polskich projektantów. Obecnie ponad 500 z nich prezentuje i sprzedaje tu swoje kolekcje. SHOWROOM powstał na początku 2012 roku dzięki wsparciu polskiego funduszu VC HardGamma Ventures i będzie sukcesywnie rozwijany w kolejnych krajach.
Burda International zarządza zagranicznymi aktywnościami koncernu medialnego Hubert Burda Media. Wraz z partnerskimi wydawnictwami Burda International jest wydawcą 229 czasopism za granicą i ma na swoim koncie poważne inwestycje w rozbudowę projektów digital. Główny nacisk kładzie na wzrastające rynki Europy Wschodniej i Azji. Fabrizio D'Angelo, Prezes Burda International: „SHOWROOM to ciekawy koncept o fascynującym rozwoju. Widzimy ogromny potencjał dla tego typu platformy w segmencie fashion". Michal Juda i Jasiek Stasz, założyciele SHOWROOM-u: „Wierzymy, że polska moda ma ogromny potencjał. Nasi projektanci mają wiele do zaoferowania, a my chcemy sprawić, by ich głos był słyszalny poza granicami kraju. Poprzez inwestycję chcemy otworzyć polskim projektantom nowe perspektywy, szczególnie za granicą".
Game Arena - 26.10.2012
Po trzech latach przerwy wznowione zostaje jedno z najważniejszych w Polsce wydarzeń związanych ze światem gier – już 26 października rozpocznie się kolejna edycja Targów Rozrywki i Multimediów Poznań Game Arena. Nie zabraknie turniejów, zarówno dla graczy profesjonalnych, jak i amatorów, premierowych pokazów gier i sprzętu, prezentacji i debat na temat rynku gier. Dla przybywających z całej Polski graczy przygotowano podczas targów wiele niespodzianek. Oprócz samych gier, będzie okazja do zapoznania się ze sprzętem. Przykładowo Creative zaprezentuje gamę słuchawek dla graczy. Wśród nich znajdą się zarówno takie nowości, jak zestaw Sound Blaster Tactic3D Rage, który goście będą mogli samodzielnie przetestować w akcji, jak i Fatal1ty Gaming Headset. Wśród licznych turniejów dla gości przeprowadzone zostaną również rozgrywki, w których Creative udostępni swój profesjonalny sprzęt, tak aby każdy uczestnik mógł doświadczyć wrażeń związanych z poszczególnymi grami Cenega: Dishonored, Hitman oraz Borderlands. Goście targów będą mieli także szansę przekonać się, w jaki sposób działa HD PVR Gaming Edition – urządzenie umożliwiające rejestrowanie w jakości HD przebiegu gier na konsolach Xbox360 i PS3.
Rośnie rynek OSS/BSS
Kompetencje, procesy biznesowe i rozwiązania związane z IT w telekomunikacji, a także OSS/BSS będą kluczowe, by odpowiedzieć na wymagania sieciowego społeczeństwa. Dotychczasowe doświadczenie firmy Ericsson pokazuje, że korzystanie przez operatorów ze sprawnych systemów OSS/BSS jest koniecznością i przekłada się na realny zysk w postaci m.in. redukcji kosztów utrzymania produktów(OPEX), ulepszenia systemów naliczania opłat, usprawnionego customer service (70 proc. problemów rozwiązanych podczas pierwszego telefonu) oraz zmniejszenia kosztów customer care nawet o 20 proc.
„Błyskawiczny rozwój globalnej komunikacji i liczba informacji, które sieciowe społeczeństwo wytwarza każdego dnia powoduje, że cała branża telekomunikacyjna znajduje się pod dużą presją. Nasze oczekiwania dotyczące dostępu do komunikacji, personalizacji, a także rozwiązań komunikacyjnych działających w wielu systemach i platformach zwiększają zapotrzebowanie na efektywne rozwiązania do zarządzania" – mówi Hans Vestberg, prezes firmy Ericsson.
Analitycy firmy Gartner w swoim niedawno opublikowanym raporcie plasują Ericssona już na drugim miejscu tego nowego i szybko rosnącego rynku. Stwierdzają też, że gdyby uwzględnić wpływ przejęcia Telcordii, Ericsson już w ubiegłym roku stanąłby na czele światowego rankingu dostawców systemów wsparcia i zarządzania dla telekomów.
Raport „Aktywni Dojrzali"
Coraz większą część naszego społeczeństwa stanowią ludzie w wieku dojrzałym.Według stereotypu osoby po pięćdziesiątce nie uprawiają sportu, nie prowadzą aktywnego trybu życia, koncentrując swoją uwagę przede wszystkim na wychowywaniu wnuków i oglądaniu telewizji. Czy obraz ten nie jest jednak fałszywy? Czy Polacy po 50 roku życia faktycznie unikają aktywnych form spędzania wolnego czasu? Na te i inne pytania odpowiada raport „Aktywni Dojrzali", przygotowany przez Interactive Research Center dla Flora pro.activ.
Celem badania przeprowadzonego na zlecenie marki Flora pro.activ było dotarcie do Polaków w wieku 50+, którzy prowadzą „aktywny tryb życia" oraz zrozumienie, co to określenie dla nich oznacza.
Prawie 2/3 Polaków powyżej 50. roku życia twierdzi, że prowadzi aktywny styl życia. Wbrew utartym stereotypom Polacy w wieku dojrzałym uprawiają ćwiczenia fizyczne, utrzymują liczne kontakty ze znajomymi i są w większości zadowoleni ze swojego życia – wynika z badań przeprowadzonych przez instytut Interactive Research Center. Dla dojrzałych Polaków aktywne życie oznacza przede wszystkim regularne uprawianie ćwiczeń fizycznych oraz spacery. Przynajmniej raz w tygodniu ćwiczy 50,9% dojrzałych Polaków, a tylko co piąty (18,3%) twierdzi, że nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej. Największą popularnością cieszą się ćwiczenia ogólnorozwojowe (wykonuje je 27,5% dojrzałych Polaków) oraz coraz modniejszy Nordic Walking (tzw. spacery z kijkami - 24,6%). Polacy w tej grupie wiekowej cenią również pływanie (23,3%). Elementem aktywnego stylu życia jest dla dojrzałych Polaków również praca w ogrodzie lub na działce (26%) oraz wycieczki (11,1%). Z raportu „Aktywni Dojrzali" wynika, że Polacy po pięćdziesiątce są w większości optymistami. 35,3% osób jest przekonanych, że rzeczywistość im sprzyja, a tylko 19,4% uważa, że w życiu im się nie poszczęściło. Ponad 2/3 dojrzałych Polaków (67,2%) uznaje swoje życie rodzinne za szczęśliwe, a niemal połowa (42,2%) za udane uważa swoje życie towarzyskie. Dojrzali Polacy mają oczywiście powody do narzekania. Najczęściej skarżą się na kiepskie zarobki oraz niskie emerytury. Nienajwyższy poziom dochodów jest także najczęstszym podłożem stresu Polaków w tej grupie wiekowej.
Integracja NK.
Portal nk.pl integruje się z zewnętrznymi stronami internetowymi. Po wprowadzeniu rozbudowanego systemu widżetów, kolejnym intensywnie rozwijanym projektem jest "Zaloguj się z NK", z którego jako pierwszy skorzystał serwis Zapytaj.onet.pl.
Duża liczba serwisów internetowych wymagających logowania powoduje, że internauci posiadają swoje konta w wielu portalach, używając różnych loginów i haseł. Skutkiem tego jest mało optymalne korzystanie z sieci. Nasza Klasa przyłącza się do działań mających na celu uproszczenie obsługi polskiego internetu, przy okazji umożliwiając integracje zewnętrznych stron z portalem nk.pl poprzez jego API.
„NK jest największym polskim portalem społecznościowym, skupiającym wielomilionową grupę Użytkowników. Dlatego udostępnienie możliwości logowania się za pomocą kont założonych na portalu nk.pl to doskonała forma wykorzystania tego potencjału. Dzięki temu wiele polskojęzycznych (i nie tylko) podmiotów może w łatwy sposób otworzyć się na nowych użytkowników, jednocześnie integrując się z mechanizmami społecznościowymi obecnymi na portalu. To szczególnie ważne w przypadku tych osób, dla których portal NK jest główną platformą komunikacji ze społecznościami." – powiedział Marek Ziółkowski w Naszej Klasie Sp. z o.o.