Trącić Myszką 2012

/ [17.09.2012] Międzynarodowy Dzień Wolności Oprogramowania w Szczecinie

< wróć do listy

Przed premierą

Wakacyjne zdjęcia dla Myszki

70% polskich abonentów chce szczerości od operatorów komórkowych.

Godny zaufania, pomocny i szczery – taki powinien być idealny operator komórkowy. To wynik badania firmy Ericsson, który zapytał o to użytkowników telefonów komórkowych na całym świecie. Operator musi być też nieskomplikowany, fachowy i godny szacunku.
Klientów z operatorami telefonii komórkowej łączą skomplikowane relacje. Kochają ich i nienawidzą jednocześnie. Oceniają ich bardzo surowo za wysokie koszty, słabą obsługę klienta, słaby zasięg itp. Z drugiej strony, klienci chętnie korzystają z atrakcyjnych promocji oraz innowacyjnych usług. To poprawia postrzeganie operatorów. Wystarczy jednak tylko jeden incydent czy jednak kusząca promocja u konkurencyjnego operatora, by znów oceniać swojego dostawcę gorzej – wynika z badania ConsumerLab firmy Ericsson. 61 proc. badanych na całym świecie jako najwyższą wartość operatora wymienia „godny zaufania". 52 proc. życzy sobie, by dostawca usług był pomocny, a 49 proc. – aby był szczery. Kolejne wymieniane wartości to „nieskomplikowany", „fachowy" i „godny szacunku". Niestety, pomiędzy oczekiwaniami co do idealnego operatora, a postrzeganiem obecnego dostawcy usług mobilnych istnieje przepaść. Tak jest na całym świecie, także w Polsce. Blisko 70 proc. polskich użytkowników telefonów komórkowych u operatora najbardziej ceni szczerość. Jednocześnie zaledwie mniej niż 40 proc. faktycznie taką cechę przypisuje swojemu operatorowi. Podobnie blisko 70 proc. chce, by jego operator był godny zaufania, a tylko nieco ponad 40 proc. uważa, że w istocie tak jest. Na trzecim miejscu Polacy wśród wartości stawiają fachowość, jednak i tu między życzeniami a faktyczną oceną jest rozdźwięk.

Co zaskakujące, wszyscy czterej polscy operatorzy są podobnie oceniani przez klientów. Najmłodszy z nich, Play, w ocenach nie odróżnia się od Orange, T-Mobile i Plusa. Wszyscy są oceniani jako stosunkowo godni zaufania, fachowi i szczerzy. Nie są jednak postrzegani jako nieskomplikowani, z wyższej półki, odpowiedzialni społecznie ani zabawni.
„Porównywalne rezultaty uzyskane w badaniu przez czterech największych operatorów w Polsce mogą świadczyć o tym, że przedstawiciele 'wielkiej czwórki' mają trudność lub wprost nie zamierzają wyróżniać się na tle konkurentów" - mówi Katarzyna Pąk, dyrekto Ericsson. Badacze sprawdzili także, jak postrzeganie operatorów zmieniło się w ciągu dwóch lat. Największe zmiany takich wartości jak „ekscytujący" (wzrost z 5 proc. do 32 proc.) i „motywujący" (wzrost z 10 proc. do 22 proc.). Źle wygląda jednak kwestia odpowiedzialności społecznej. Taką cechę przypisuje obecnie operatorom tylko 18 proc. (wcześniej 30 proc). Jeszcze gorzej jest z opinią „nieskomplikowany". Dwa lata temu oceniało tak operatora 37 proc. Polaków. Teraz – zaledwie 16 proc.

Internet na plaży.

Z darmowego internetu, udostępnianego przez ING Bank Śląski na sześciu bałtyckich plażach, od początku wakacji skorzystało ok. 39 tys. osób.
Ze stref darmowego internetu na plażach Sopotu, Juraty, Kołobrzegu, Rewalu, Łeby i Ustki, można było korzystać od lipca do sierpnia. Od początku wakacji z „plażowych" hot-spotów ING skorzystano ok. 138 tys. razy. Na internautów czekały także dodatkowe atrakcje, takie jak szkoła windsurfingu czy kurs kulinarny przygotowany z ekipą wideobloga Kotlet.tv. Wideorelację z akcji bank zamieścił na portalu Facebook - za pomocą aplikacji PlażING TV można obejrzeć krótkie reportaże z każdej z sześciu plaż.

Facebook nie dla nastolatków

Social media w reklamie.

Kanały komunikacji producentów z użytkownikami produktów wciąż się zmieniają. Kiedyś musiała wystarczyć sprzedaż bezpośrednia albo reklama. Te czasy to już zamierzchła przeszłość, choć minęło dopiero jedno pokolenie. Może dwa. Postęp i rozwój nowych technologii sprawiły, że sposobów komunikacji jest coraz więcej, a w związku z tym zmienił się oczywiście jej zakres. Jedną z takich współczesnych platform porozumiewania się są tzw. social media. Świat zmienia się tak szybko, że dziś już własna strona internetowa, choćby najbardziej pomysłowa, nie wystarczy do tego, by zaspokoić potrzeby konsumentów w zakresie informacji. Mało tego! Sama informacja już nie wystarcza, niezbędna jest prawdziwa komunikacja, czyli taka, która działa w obu kierunkach, a nie tylko – jak dawniej – od producenta do konsumenta.
Są takie miejsca, o których się filozofom nie śniło. Wymiana informacji dokonuje się dziś m.in. na Facebooku, Twitterze i Google+. Zainteresowane osoby nie muszą teraz błądzić w poszukiwaniu wiadomości. Mogą się dostać do poszczególnych serwisów społecznościowych dedykowanych Amice wprost z jej strony www. Na profilach Amiki łatwo zauważyć, że to nie tylko wymiana informacji, choć tego też nie brakuje, lecz realne życie, jakie toczy się w rzeczywistości z przyzwyczajenia już tylko zwanej wirtualną.

Przykładowo grono fanów Amiki na Facebooku przekroczyło już 60 000 osób. Rozmawiają ze sobą, biorą udział w konkursach, promocjach, dzielą się swoimi doświadczeniami, wymieniają przepisami kulinarnymi, prowadzą blogi. Jedną z takich osób jest pani Paulina, która właśnie dzięki Amice, a dokładniej konkursowi na deser w ramach „Kulinarnych integracji" prowadzonych z trzema doświadczonymi blogerkami, rozpoczęła swoją internetową przygodę i założyła własny blog „Smakowity kąsek".

Międzynarodowy Dzień Freelancera

Stany Zjednoczone – kraj freelancerów, to tam powstała inicjatywa International Freelancers Day mająca na celu celebrowanie bycia „wolnym strzelcem". Trudno się dziwić, w kraju, którego populacja wynosi nieco ponad 311 milionów, według szacunków 26% osób stanowiących siłę roboczą to freelancerzy. W Polsce, według nieoficjalnych danych, freelancerem jest co piąty dorosły. 21 września serwis Getak.pl zaprasza do świętowania International Freelancers Day wspólnie z freelancerami z Polski i innych krajów podczas bezpłatnej, międzynarodowej konferencji online.
Twórcą idei International Freelancers Day jest Ed Gandia, który swoim wystąpieniem otworzy doroczną konferencję zorganizowaną z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Freelancera. To wyjątkowe wydarzenie, podczas którego kilkunastu amerykańskich ekspertów dzieli się swoimi biznesowymi doświadczeniami i wiedzą z milionami freelancerów na całym świecie. Z okazji tegorocznej, już trzeciej z kolei konferencji, Gandia przedstawi uczestnikom m.in. wyniki przygotowanego przez siebie raportu, którego celem jest zwrócenie większej uwagi na freelancerów w USA i nie tylko. Postulaty, jakie zawarł w swoim raporcie, mogą mieć zastosowanie w każdym kraju, gdzie profesjonalnych wykonawców zleceń działających jako wolni strzelcy, jest coraz więcej. A ich liczba z roku na rok rośnie. Również Polsce.
W swoim raporcie Ed Gandia zwraca uwagę przede wszystkim na fakt, że mimo nagłego przyrostu liczby freelancerów i pracowników kontraktowych i przewidywań, które sugerują, że ta liczba z roku na rok będzie coraz większa, mało się na temat freelancerów mówi i pisze, choćby w mainstreamowych mediach. Media internetowe, prasa, radio i telewizja poświęcają wiele godzin na przygotowanie materiałów na temat bezrobocia, nowych albo znikających miejsc pracy, zarobków różnych grup zawodowych, ale niemal w ogóle nie interesują się grupą samozatrudnionych, którzy w burzliwych gospodarczo czasach znacznie przyczyniają się do rozwoju gospodarki każdego kraju. Temat freelancerów i jednoosobowych działalności rzadko też zaprząta głowy polityków i ekspertów gospodarczych. Raport Eda Gandii chce zmienić ten trend. Chce rozwiać mity, które krążą na temat freelancerów, tego co oferują, jak są oddani swojej pracy, jak się przyczyniają do rozwoju gospodarki, jakim wyzwaniom muszą na co dzień stawić czoła. Raport opracowany przez Gandię jest również inspiracją dla freelancerów – powstał we współpracy z ponad 1500 osobami, które jako freelancerzy zarabiają na życie.

Szerokopasmowe łącze dla wszystkich

Samsung został partnerem załogi rajdowej Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz, która już 15 września wystartuje w największej międzynarodowej imprezie motoryzacyjnej w Polsce - VERVA Street Racing 2012.

 

 

... jest wędka to się łowi ...