Trącić Myszką 2012

/ [11.06.2012] Hakerspace pod skrzydłami Aegis

< wróć do listy

Wielkie zmiany w e-podpisie.

Dzięki nowemu Rozporządzeniu UE, zaprezentowanemu w Polsce podczas Europejskiego Forum Podpisu Elektronicznego (EFPE 2012), już niedługo dojść może do prawdziwej rewolucji w sferze e-Podpisu.
Tegoroczna konferencja EFPE 2012 okazała się najlepszym momentem dla dyskusji o e-podpisie. W Brukseli został przez Komisję Europejską opublikowany projekt Rozporządzenia dot. elektronicznej identyfikacji i usług zaufanych dla transakcji elektronicznych. Wprowadzenie zmian oznaczałoby całkowitą rewolucję koncepcji e-podpisu i stosowania w kontekście e-usług. Przepis prawny zastąpiłby Dyrektywę UE, obowiązującą od 1999 roku.
Rozporządzenie napisane zostało jako nadrzędny dokument, obejmujący wszystkich członków wspólnoty, znosząc wszelkie krajowe wytyczne, także polską Ustawę o e-podpisie. W kontekście jednego, odgórnego przepisu traci sens na przykład tworzenie obecnych regulacji dla elektronicznego dowodu osobistego, bez odniesienia do standardów UE.
Potrzeba gruntownych zmian związana jest ze zbyt wolnym, niszowym i fragmentarycznym rozwojem e-podpisu w Europie, powodowanym przez niedopracowane, krajowe podstawy prawne. Modyfikacje nie mogą wiązać się z powstaniem wielkiego systemu, zbierającego informacje o nas wszystkich, lecz jedynie z interoperacyjnością systemów w każdym z krajów, o czym zgromadzeni na Forum usłyszeli z ust Generalnego Inspektora Danych Osobowych dr Wojciecha Wiewiórskiego Rozwój e-usług wpłynie na oszczędności związane ze zbyt rozbudowaną biurokracją, zapleczem biurowym, sprzętowym i ludzkim, obiegiem dokumentów, zapewniając jednocześnie elastyczność dostępu do danej instytucji. Dobrze pokazuje to przykład nowoczesnych dowodów osobistych, z funkcją prawa jazdy i karty ubezpieczenia. Producenci podają, że całościowy koszt tradycyjnego dowodu to 31,60 zł, nowej wersji - 33,16 zł.

Viruslab 2 - foto Elset

Samsung Electronics zbuduje w Korei nową linię do produkcji procesorów do urządzeń przenośnych

Samsung Electronics Co. Ltd poinformował, że planuje zbudować nową linię produkcyjną procesorów do zastosowań mobilnych z wykorzystaniem zaawansowanych technologii 20- i 14-nanometrowych. Linia zostanie zlokalizowana w Hwaseong, w Korei Południowej. Firma zainwestuje 2,25 bln wonów koreańskich w budowę nowej linii, która rozpocznie się w tym miesiącu i ma zostać ukończona pod koniec 2013 r.
Nowa linia będzie produkować głównie zaawansowane procesory do zastosowań mobilnych na waflach 300-milimetrowych w 20- i 14-nanometrowych procesach technologicznych. Wraz z liniami, które wcześniej w tym roku zostały przestawione na produkcję systemowych układów scalonych, nowa linia pomoże zaspokoić rosnący popyt na inteligentne rozwiązania mobilne.
Po zbudowaniu nowej linii do produkcji systemowych układów scalonych, firma Samsung będzie w stanie zaspokoić popyt globalnej branży IT – powiedział Stephen Woo, prezes działu System LSI w Samsung Electronics

Według prognoz firmy Gartner, popyt na systemowe układy półprzewodnikowe do smartfonów i tabletów wzrośnie o ponad 20%, od 23,4 mld dol. w 2011 r. do 59,4 mld dol. w 2016 r.

zaufanie do chmury

Thinklitez - inteligentny system sterowania oświetleniem, wygrał Gdyński Biznesplan.

Projekt Thinklitez zdobył główną nagrodę w tegorocznej edycji konkursu „Gdyński Biznesplan". Przebojowy plan na biznes obejmuje cały proces tworzenia - od zaprojektowania, przez zaprogramowanie, po produkcję gotowych urządzeń - inteligentnych systemów sterowania oświetleniem LED. Rozwiązania te mogą być instalowane praktycznie wszędzie, od prywatnych mieszkań i domów, po wielkopowierzchniowe obiekty, biurowce, hotele, czy otwarte przestrzenie publiczne. Sposób tworzenia systemów oświetlenia Thinklitez jest innowacyjny i do tej pory nigdzie niespotykany.
„Głównym powodem przygotowania tego projektu jest brak takich rozwiązań dostępnych na rynku." - przyznaje Michał Piskunowicz, twórca projektu Thinklitez. - „Chcemy rozpowszechnić wiedzę na temat nowoczesnych systemów oświetleniowych, uświadomić opinię publiczną jak ogromne możliwości daje inteligentny system sterowania oświetleniem, a przy okazji udowodnić, że takie systemy mogą być jednocześnie tanie i łatwe w instalacji." - dodaje Piskunowicz.
Obecnie dotychczasowe systemy oświetlenia ulegają przemianie. Tradycyjne żarówki (np. żarowe, wyładowcze) zastępowane są diodami LED. Niewątpliwą zaletą światła typu LED jest energooszczędność, niezawodność oraz błyskawiczny czas startu. Jednak dotychczasowe sterowniki oświetlenia (kilkudziesięcioletnie technologie typu DMX lub KNX/EIB) są zbyt prymitywne, trudne w montażu, konfiguracji, mało elastyczne w rozbudowie, albo zbyt drogie.

System Thinklitez to zupełnie nowe spojrzenie na sterowanie oświetleniem LED. Rozwiązanie zakłada, że źródła światła i sterowniki będą zintegrowane ze sobą w jeden inteligentny system, który daje nieograniczone możliwości sterowania i konfiguracji. Całość będzie sterowana za pośrednictwem intuicyjnych interfejsów dostępnych z ekranu dowolnego komputera, urządzenia mobilnego oraz zwykłych włączników. Nowe rozwiązanie łączy najlepsze cechy dotychczasowych systemów, jednocześnie niwelując ich wady. A przede wszystkim jest o wiele tańsze i wygodne w obsłudze, czyli dostępne dla większego grona odbiorców. Rozwiązania zastosowane w systemach Thinklitez są unikatowe i dokładnie dopasowane do potrzeb nawet najbardziej wymagających klientów.

... na Euro!

Zaczynają się Mistrzostwa EURO 2012, ale zmian w infrastrukturze drogowej i organizacji ruchu kierowcy doświadczają już od wielu tygodni. W ostatnich dniach praktycznie codziennie ogłaszane są otwarcia kolejnych odcinków dróg i autostrad mających zapewnić sprawną komunikację podczas turnieju piłkarskiego. Aby nadążyć za tymi zmianami, serwis Targeo.pl we współpracy z GDDKiA oraz spółką PL2012 udostępniają aktualizowaną kilka razy dziennie mapę rekomendowanych tras pomiędzy miastami-gospodarzami turnieju EURO 2012.
Jeszcze przed rozpoczęciem turnieju wiele głównych ulic w miastach organizujących mecze będzie zamkniętych. Utrudnień w ruchu mogą się również spodziewać mieszkańcy osiedli znajdujących się w pobliżu stadionów i Stref Kibica. Zmiany w sieci dróg krajowych i międzynarodowych są na tyle duże, że większość posiadanych przez nas atlasów samochodowych jest już bezużyteczna. W okresie przygotowań do mistrzostw w Targeo.pl i AutoMapie dodano łącznie ponad 1000 km dróg ekspresowych i autostrad, z których znaczna część została już oddana do ruchu, a inne będą oddawane w najbliższych dniach lub wkrótce po EURO.
Na EURO nie pojedziemy autostradą A4 z Krakowa do Przemyśla, ale są duże szanse na otwarcie A2 na odcinku Nieborów-Grodzisk Mazowiecki, włączając w to odcinek przejęty przez nowego wykonawcę po chińskiej firmie Covec.

Nowe pomysły Fabryki gier

Never-Ending Facebook Story

Większość ataków na użytkowników społecznościówek ma podłoże ekonomiczne – większość ma na celu zarabianie pieniędzy. To, że sieci społecznościowe są w dużej mierze łatwym sposoben na zarabianie pieniędzy, to już raczej wiemy, jednak łatwo to również zrobić bez szkody dla użytkownika, a przynajmniej nie bezpośrednio. Odkryliśmy wyrafinowane podejście , które sugeruje, ze ten rodzaj ataku naprawdę musi się opłacać
Wszystko zaczyna się od postu na kogoś facebookowej ścianie, ostrzegają specjaliści z Gdata w którym skrócony URL ukrywa długi adres strony, i jest tylko funkcją sprawdzającą miejsce zamieszkania użytkownika. W rezultacie tego użytkownik wciągany jest w dość imponujący pod względem przekierowań łańcuch licznych usług reklamowych wbudowany w iframes. Każda wizyta napełnia atakującemu portfel „za odwiedziny".

Jak rozprzestrzenia się zagrożenie?
Aplikacja o nazwie „Checker" może zostać zainstalowana przez zwabionego użytkownika, który chce sprawdzić, kto odwiedzał jego profil. Po instalacji generowana jest niskiej rozdzielczości grafika, która pojawia się na ścianach kontaktów zachęcając innych użytkowników do kliknięcia w ten skrócony link. Oczywiście nie jest to tylko jedyna forma rozprzestrzeniania. Aplikacja nie tylko generuje grafikę niskiej rozdzielczości, ale również taguje profil użytkownika i inne, a każdy użytkownik, jeśli nawet nie kliknie w obrazek bezpośrednio, zobaczy notyfikację, że został otagowany, że przyjaciel poleca zainstalowanie tej aplikacji. To zwiększa zasięg i skuteczność aplikacji.
Więc, jeśli zauważysz powiadomienie o instalacji, a później informację o przekazaniu i dostępie do twoich danych osobowych bądź kontaktów – zachowaj ostrożność i klikaj z rozsądkiem.

Co możesz zrobić?

1. Jeśli twój znajomy padł ofiarą i dzieli się z tobą linkiem usuń wiadomość ze swojej tablicy, aby inni użytkownicy nie padli ofiarą aplikacji. Poinformuj również znajomego o tym fakcie.
2. Jeśli już padłeś ofiarą i zainstalowałeś aplikację, odinstaluj ją, a na przyszłość zwracaj uwagę na aplikacje, które instalujesz i zwracaj uwagę jakie dane aplikacja będzie udostępniać.
3. Posiadaj zawsze aktualne oprogramowanie chroniące cię przed spamem, wirusami posiadającym filtr http.
4. Nie klikaj w linki zachęcające cię do pobierania plików, instalowanie nieznanych aplikacji od nieznajomych. Jeśli link zostanie polecony przez znajomego, któremu ufasz – również go sprawdź. Nie zawsze twój znajomy posiada aktualne oprogramowanie zabezpieczające.
5. Nie serfuj po Internecie będąc zalogowanym na portalu społecznościowym! Używaj trybów anonimowych w przeglądarkach lub separuj ruch używając innej.
6. Zawsze pamiętaj o wylogowywaniu się po zakończeniu „pracy" na portalu społecznościowym.

Aplikacje i gry kluczem do skutecznego marketingu społecznościowego

Firmy nie mogą izolować się od mediów społecznościowych – spośród 100 największych firm świata, aż 61% z nich ma swoje konto na Facebooku. Znajdziesz tam także 6 milionów potencjalnych klientów, spośród których aż 85% uważa, że firmy powinny być w interakcji z internautami.
Facebook to szansa przede wszystkim dla małych i średnich firm. Wielkie poradzą sobie innymi sposobami, ponieważ i tak mają budżety, które mogą przeznaczać na duże kampanie reklamowe. Aktywność promocyjna w social media jest na szczęście zdecydowanie tańsza niż w mediach tradycyjnych. By jednak uskutecznić komunikację marketingową oraz przyciągnąć i zatrzymać fanów na firmowym profilu, nie wystarczy sama moderacja tablicy. W tym celu coraz chętniej wykorzystywane są aplikacje, pozwalające nie tylko na prowadzenie konkursów, ale także na wzbogacenie firmowego profilu o nowe możliwości i funkcjonalności.
Przykładowo ciekawe aplikacje, proponowane przez wszyscykibicujemy.pl, mają dużą szansę rozpromować w sposób wirusowy stronę fanowską, bowiem każda interakcja użytkownika z aplikacją nie dość, że promuje firmę, to i publikuje wpisy na tablicy użytkownika i jego znajomych, umożliwiając zapraszanie osób z listy znajomych do wspólnej zabawy i jak to bywa w przypadku gier – pozwala na zdrową rywalizację – dzięki czemu rozprzestrzenia się wirusowo, „zarażając" kolejne osoby.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Aplikacje na Facebooka to dedykowane oprogramowanie, tworzone na indywidualne zamówienie. Połączone z bazą użytkowników portalu Facebook, nie wymagają one pobierania plików i instalowania ich na własnym komputerze. Jedynym warunkiem skorzystania z aplikacji jest zgoda na udostępnienie jej informacji z profilu użytkownika. Ich celem jest zwiększenie interakcji użytkowników portalu z promowaną marką, co z kolei pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i zwiększeniu świadomości istnienia produktu oraz tworzeniu dwustronnej komunikacji na linii marka-klient. Pomogą tworzyć społeczność lojalnych klientów wokół marki, a w efekcie zwiększą sprzedaż."